‍WatchOS 9: ویژگی های جدیدی که انتظار می رود به اپل واچ شما اضافه شود‍

WatchOS 9: انتظار می‌رود اپل واچ سری 8 اواخر امسال وارد بازار شود، اما احتمالاً برای استفاده از جدیدترین ویژگی‌های اپل به جدیدترین سخت‌افزار نیاز نخواهید داشت. این شرکت معمولاً هر سال عملکردهای بیشتری را از طریق به روز رسانی نرم افزار اضافه می کند.

 

آپدیت WatchOS 8 اپل واچ فیس های جدید ساخته شده از عکس های حالت پرتره آیفون، اپلیکیشن جدیدی به نام Mindfulness را برای جایگزینی اپلیکیشن Breathe و تشخیص بهتر تمرین برای دوچرخه سواری معرفی کرد. این نرم‌افزار روی دستگاه‌هایی به قدمت Apple Watch Series 3 کار می‌کند، اگرچه برخی از ویژگی‌ها ممکن است به مدل‌های جدیدتری نیاز داشته باشند.

ما انتظار داریم در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان این شرکت در ماه ژوئن، پیش نمایشی از به روز رسانی اصلی نرم افزار اپل واچ اپل را دریافت کنیم. بر اساس شایعات و گزارش‌هایی که تاکنون دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که می‌توانیم انتظار داشته باشیم که شاهد بهبودهایی در باتری و ویژگی‌های سلامت و ایمنی بیشتری باشیم.

حالت جدید کم مصرف

اپل اخیراً هیچ بهبود عمده ای در عمر باتری اپل واچ ایجاد نکرده است، اما ممکن است به زودی اصلاح متفاوتی داشته باشد. به گزارش بلومبرگ، اپل در حال برنامه ریزی برای معرفی حالت کم مصرف جدید با WatchOS 9 است که به دستگاه ها امکان می دهد برخی از برنامه ها و ویژگی ها را بدون مصرف انرژی زیادی اجرا کنند. به نظر می رسد که این با ویژگی ذخیره انرژی فعلی اپل واچ متفاوت است، که فقط به شما امکان می دهد زمان را ببینید و سایر عملکردها را برای حفظ عمر باتری غیرفعال می کند

ویژگی جدیدی مانند آنچه بلومبرگ توصیف می کند می تواند به جبران عمر نسبتا کوتاه باتری اپل واچ که معمولاً حدود یک روز و نیم دوام می آورد، کمک کند. این به همراه شارژ سریع‌تر سری 7 می‌تواند طول عمر باتری اپل واچ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

تشخیص تصادف خودرو

اپل واچ از قبل می تواند ثبات راه رفتن شما را ارزیابی کند و بگوید که آیا سقوط سختی داشته اید یا خیر. در مرحله بعد، ممکن است بتواند تصادفات اتومبیل را تشخیص دهد. به گزارش وال استریت ژورنال، اپل قصد دارد از حسگرهایی در آیفون و اپل واچ برای شناسایی تصادفات خودرو در زمان واقعی استفاده کند. ویژگی جدید ممکن است امسال وارد شود.

به نظر می‌رسد شبیه ویژگی‌ای است که گوگل قبلاً در تلفن‌های پیکسل خود ارائه می‌دهد، که به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد و اگر تشخیص دهد که در یک تصادف شدید خودرو قرار گرفته‌اید، موقعیت مکانی شما را به اشتراک می‌گذارد.

ویژگی های بهداشتی بیشتر، از جمله یادآوری دارو

سلامتی یکی از اولویت‌های اصلی اپل برای سال‌ها بوده است و طبق گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد با به‌روزرسانی نرم‌افزاری آتی خود قدمی فراتر بگذارد. طبق گزارش بلومبرگ، اپل ممکن است امسال ابزارهای جدیدی را به برنامه سلامت آیفون اضافه کند، از جمله یادآوری دارو و ویژگی های جدید برای ردیابی خواب و سلامت زنان.

اگرچه این گزارش مشخص می‌کند که این بخشی از برنامه سلامت آیفون خواهد بود، به نظر می‌رسد که این موارد اضافه شده به نوعی در اپل واچ نیز نشان داده می‌شوند، حتی اگر فقط از طریق اعلان‌ها باشد. به گفته بلومبرگ، ویژگی مدیریت دارو اسکن داروها در برنامه سلامت آیفون و دریافت یادآوری ها را ممکن می کند.

بهبود در تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی

اپل همچنین ممکن است نحوه تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی را که یک نوع رایج از آریتمی قلبی است که می‌تواند خطر سکته را افزایش دهد، بهبود بخشد. به گزارش بلومبرگ، به‌روزرسانی بعدی نرم‌افزار اپل واچ ممکن است به ساعت‌ها امکان دهد آنچه را که به عنوان «بار» شناخته می‌شود، یا تعداد دفعات تجربه AFib را در مدت زمان معینی تشخیص دهند. این راه اندازی پس از آن انجام می شود که Fitbit به تازگی مجوزی از سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای فناوری تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی دریافت کرده است.

ساعت‌های جدید و انواع تمرین

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اپل معمولاً ساعت‌ها و انواع تمرین‌های جدیدی را معرفی می‌کنند، و به نظر می‌رسد که WatchOS 9 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. بلومبرگ همچنین گزارش داده است که صفحه‌های ساعت و حالت‌های ورزشی جدید بخشی از نسخه نرم‌افزاری آتی اپل خواهند بود، اگرچه جزئیات زیادی را فاش نکرد. طبق گزارش‌ها، معیارهای جدید برای دوندگان نیز در راه است.

اپل در سال های اخیر مجموعه تمرینات اپل واچ خود را گسترش داده است. پیلاتس، تای چی و تشخیص بهبود یافته برای تمرینات دوچرخه سواری را در WatchOS 8 اضافه کرد. همچنین در سال 2020 پشتیبانی از تمرینات رقص را برای ساعت به ارمغان آورد.

سازگاری با مدل های قدیمی اپل واچ

دو، به روزرسانی نرم‌افزار اخیر اپل با ساعت‌های قدیمی سری 3 سازگار بودند، اما این احتمال وجود دارد که در سال 2022 تغییر کند. مینگ-چی کو، تحلیلگر TF International Securities که به دلیل پیش‌بینی‌های اپل شناخته می‌شود، اخیراً گفت که ممکن است سری 3 باشد. بازنشسته شد زیرا نمی‌تواند از نسخه جدید WatchOS پشتیبانی کند. این بدان معناست که WatchOS 9 احتمالاً با سری 4 به بعد سازگار خواهد بود، اگرچه تا زمانی که اپل این نرم‌افزار را معرفی نکند، مطمئناً نمی‌دانیم.